Cristian Ionescu – Bunatatea Lui Dumnezeu – 01 –


In Evanghelia dupa Marcu, in capitolul 10, versetul 18, Domnul Isus Hristos pune o intrebare tanarului bogat, spune: „Pentru ce ma numesti Bun? i-a zis Isus. „Nimeni nu este Bun, decat Unul Singur, Dumnezeu” Amin. Va rog sa reocupati locurile.

Iubiti frati si surori, in seara acesta as dori sa prezint inaintea dumneavoastra un mesaj un pic mai comestibil. I-as zice mai usor de digerat. Mai usor de primit. Este vorba de Bunatatea Lui Dumnezeu. Bunatatea Lui Dumnezeu este cel mai important lucru din universul acesta. Nici nu vreau sa ma gandesc si nici nu vreau sa-mi inchipui ce s-ar intampla daca Dumnezeu n-ar fi Bun.

In conversatia pe care o are cu tanarul bogat, cred ca am mai spus lucrul acesta o data, Domnul Isus Hristos nu a dat un raspuns al smereniei, cand a spus: „De ce imi spui ca Eu sunt Bun, ca n-as fi Bun, ca Dumnezeu e Bun.” Era un test pentru inima acestui tanar.

Pentru ca atunci cand el a venit si el s-a inchinat si a spun „Bunule Invatator, ce sa fac ca sa mostenesc viata vesnica?”, Domnul Isus Hristos stia ca singura metoda, singura cale de a ajunge in Imparatia Lui Dumnezeu este ca El sa creada ca Isus Hristos este Fiul Lui Dumnezeu, ca Isus Hristos este Dumnezeu. Si s-a legat de aceasta formula de politete a tanarului bogat care a zis „Bunule Invatator” sa il intrebe „De ce ma numesti Bun?” Pentru ca „Bun e doar Dumnezeu. Si daca spui ca Eu sunt Bun, chiar crezi ca Eu sunt Dumnezeu?”

Pana la urma s-a dovedit ca tanarul bogat n-a crezut ca Isus Hristos este Fiul Lui Dumnezeu. Daca Dummnezeu iti spune sa vinzi tot ce ai si sa mergi dupa El cred ca este o propozitie destul de simpla. Cum sa nu te duci dupa Dumnezeu oriunde e Dumnezeu. Oricat de mult te-ar costa.

Dar atunci cand vorbim despre Bunatatea Lui Dumnezeu, facem greseala sa o aplicam doar lucrurilor bune din viata noastra. Marea dilema a oamenilor in a-si explica aceasta Bunatate a Lui Dumnezeu este ca daca Dumnezeu e Bun si e AtotPuternic, de ce e rau si suferinta in lume? Si chiar si pentru cei buni, pentru cei neprihaniti.

In Maleahi cap.3, vers.15 proorocul spune: „Acum fericim pe cei trufasi, dar celor rai le merge bine. Da, ei ispitesc pe Dumnezeu si scapa.” Ne e greu sa acceptam ca pe cei rai nu-i trazneste Dumnezeu. Bunatatea aceea nu ne place. Dar nici nu putem intelege Bunatatea Lui Dumnezeu atunci cand trebuie sa se intample lucruri rele in viata oamenilor buni.

In seara aceasta as vrea sa intelegem Bunatatea Lui Dumnezeu dincolo de lucrurile care ne plac, sau care nu ne plac. Pentru ca BUNATATEA LUI DUMNEZEU INSEAMNA MAI MULT DECAT MANCARE SI HAINE. BUNATATEA LUI DUMNEZEU INSEAMNA MAI MULT DECAT SANATATE SI BUNASTARE.

Cea mai mare erezie a teologiei prosperitatii este ca provoaca o conectie intre Bunatatea Lui Dumnezeu si binele nostru continu. Ori viata reala contrazice teologia prosperitatii. Si atunci teologia prosperitatii care n-a fost inventata nici in secolul acesta, nici in cel trecut o gasim prezenta in expuneriile prietenilor lui Iov. Teologia aceasta spune ca daca esti bun trebuie sa iti mearga bine si daca esti rau trebuie sa iti mearga rau.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *